Landing Pages - de ce sunt importante și cum le creăm

Publicat de StraightAd, 15 septembrie 2014

Deși, la prima vedere, un landing page este „treaba developer-ilor”, în acest articol vă vom explica de ce acesta este util în mai multe arii, în special in activități de marketing și monitorizare.

Ce este un landing page?

Pentru că trebuie să începem cu o definiție, pentru cei care nu știu exact despre ce este vorba, un landing page este o pagină unică pe care vizitatorul ajunge după ce dă click pe un rezultat din motoarele de căutare sau pe o reclamă (de orice natură ar fi aceasta).

De ce este atât de importantă această pagină?

Conversie - Pentru ca o reclamă să fie eficientă, pe lângă textul care atrage cititorul sau cumpărătorul, este nevoie ca acesta să găsească informația de care are nevoie, atunci când are nevoie. Scopul principal al unui landing page este să genereze conversie, fie că este vorba de vânzarea unor produse sau de oferirea spre descărcare a unui material gratuit.

Să oferim un exemplu. Să spunem că doriți să cumpărați un telefon nou și dați click pe una dintre reclamele la telefonul dorit. Ce este mai util pentru voi? Să ajungeți pe homepage-ul companiei și să fie nevoie să căutați manual produsul, sau să ajungeți pe un landing page dedicat produsului unde din doar două click-uri îl poți comanda?

Statistici - Când creați o pagină specială pentru o anumită acțiune, monitorizarea acesteia este mult mai simplă. Dacă o companie are 5 reclame la 5 produse diferite și fiecare dintre ele direcționează cititorul către homepage, interpretarea rezultatelor poate fi dificilă.

Monitorizarea mai ușoară permite și testarea în amănunt. Astfel, vă veți putea da seama mult mai repede, în funcție de metrici, ce anume funcționează și unde mai trebuie să lucrați.

Cum arată un landing page performant?

Din nou, nu există o rețetă care garantează succesul, însă există câteva elemente care nu trebuie să îi lipsească:

- materiale vizuale, pentru că nimeni nu rezonează cu un bloc anost de text.
- simplitate, pentru a păstra cititorul concentrat pe scopul final.
- un „thank you page”, pentru a monitoriza conversia.
- un formular de contact/programare/comandă, pentru ca utilizatorul să nu fie nevoit să meargă pe pagina de contact.
- un „Call to Action” inteligent.