Business blogging - de ce trebuie să faci asta?

Publicat de StraightAd, 8 septembrie 2014

Având în vedere că vă aflați pe un blog de companie, ca prim articol, ni se pare extrem de potrivit să vorbim despre conceptul de business blogging și despre beneficiile pe care le aduce acesta după sine.

Un lucru este clar: blogul a devenit parte indispensabilă în orice strategie de content marketing de succes. Printre beneficii se numără vizibilitatea, puterea brand-ului, ranking-ul mai bun în paginile motoarelor de căutare etc., elemente care, în final, cresc rata de conversie.

De unde începem?

Nu există o rețetă care să garanteze succesul și nici un „început” standard. Trebuie pur și simplu să încercați. Veți învăța totul pe parcurs, studiind statisticile și reacțiile cititorilor.

Testați!

Voi vă cunoașteți afacerile și clienții mai bine decât oricine, ca atare voi sunteți cei care trebuie să decideți ce subiecte veți aborda și în ce fel vă veți adresa audienței.
Testați. Testați. Testați. Încercați mai multe moduri de abordare și urmăriți statisticile. Veți vedea la ce reacționează mai bine cititorii voștri.

Cum trebuie să arate un articol?

Firește, în funcție de profilul companiei, modul în care arată articolele va fi deosebit. Cu toate astea, vă putem oferi un schelet care să vă ajute să creați articole coerente și eficiente.

1. Titlu - aveți grijă ca titlul să fie corect și convingător. Acesta trebuie să acționeze ca un cârlig, determinând cititorul să dea click pe articol. Un alt lucru important este să fiți onești și să creați titluri care reflectă cu adevărat conținutul.

2. Introducere - În ceea ce privește comportamentul cititorului, mediul online este cu totul diferit de print. Pe internet, puterea de concentrare a vizitatorului este de doar câteva secunde, așadar, dacă în acest interval nu găsește ceva ce să-i stârnească interesul, negreșit va părăsi pagina. Din acest motiv, introducerea este foarte (dar foarte!) importantă. Încercați să explicați în primul paragraf ideea articolului și ceea ce urmează să citească.
Pentru ca introducerea să acționeze la rândul ei ca un cârlig, puteți include o întrebare, o glumă (dacă profilul v-o permite) sau o imagine.

3. Conținut - Stabiliți încă de la început subiectul principal al articolului. Restul informațiilor prezentate trebuie să aibă rol de exemplu sau argument care să îl susțină pe acesta. Nu uitați să includeți link-uri utile și alte resurse, dacă este cazul.

4. Call To Action - CTA-ul depinde, firește, de scopul articolului. Spre exemplu, dacă prezentați o campanie de CSR, acesta ar putea fi încurajarea oamenilor să doneze și/sau să răspândească vestea. Niciunui articol nu trebuie să îi lipsească un „Call to Action”, chiar dacă acesta este doar un îndemn la abonarea prin RSS.

Promovare!

...pentru că publicitatea e mama comerțului. Asigurați-vă că distribuiți articolul pe toate canalele relevante (social media, email marketing etc.)
Acest articol face parte dintr-o serie informativă menită să ajute companiile în eforturile de promovare și construcție a identității online. Sperăm să vă întoarceți curând pentru mai multe informații.