Conținutul duplicat - Când afectează SEO?

Publicat de StraightAd, 29 septembrie 2014

Dacă ați citit în ultimii ani articole despre SEO, despre regulile în permanentă schimbare și despre algoritmii care penalizează site-urile care nu se supun acestora, cel mai probabil ați aflat că una dintre greșelile majore este conținutul duplicat. Dar este acesta penalizat tot timpul? Vom explica pe larg în rândurile următoare.

Penalizarea conținutului duplicat a început din dorința de a combate spam-ul și plagiatul. Vorbeam într-un articol precedent despre business blogging, activitate care cere efort. Firește, o companie ar putea alege să caute articole relevante din domeniu și să le copieze pe blogul propriu cu sau fără permisiunea autorului. Acest lucru nu este bine văzut de motoarele de căutare.

În cazul în care vreți să preluați un text și aveți acordul autorului sau al persoanei care deține drepturile de autor, puteți evita penalizarea folosind cannoical URLs.

Cu toate astea, există situații în care conținutul duplicat este absolut necesar. Una dintre aceste situații a fost supusă atenției celor de la Google, iar Matt Cutts, fostul manager al departamentului anti-spam de la Google, a oferit un răspuns oficial. Exemplul oferit de utilizatori se referea la secțiunile de „termeni și condiții” care se pot repeta la un număr mai mare de articole.

În răspunsul oferit, Matt Cutts explică cum conținutul duplicat este penalizat doar în cazul în care acesta este „spammy” sau „keyword stuffed”. Așadar, nu trebuie să vă faceți probleme pentru fiecare propoziție care s-ar putea repeta.

Sfat! Dacă site-ul este disponibil și în varianta cu www. și în cea fără (http://site.ro și http://www.site.ro), motoarele de căutare văd una dintre versiuni ca o copie a celeilalte. Soluția este să faceți redirect de la unul dintre acestea către celălalt, categoric folosind atributul 301.