Website Redesign - Când trebuie să o faci și ce trebuie să ai în vedere.

Publicat de StraightAd, 22 septembrie 2014

Când vine vorba de redesign-ul unui website, aceste proiecte se împart în două mari categorii. În primul rând, sunt site-urile care au nevoie de o reinventare completă. Cea de-a doua categorie se referă la cele care au nevoie de o serie de schimbări în interfață, însă nimic radical. Vom discuta ambele cazuri în cele ce urmează.

Redesign complet

În general, recomandăm acest tip de serviciu companiilor care:

- au un website creat în urmă cu multă vreme, care nu are un aspect modern și care nu respectă ultimele standarde din domeniu
- nu au o identitate bine pusă la punct, unitară și coagulată
- își schimbă domeniul de activitate sau introduc noi servicii/produse.

Spre exemplu, noi, pentru acest gen de proiecte, vom lua totul de la zero, chiar de la crearea logo-ului dacă este necesar. Vom continua cu strategia, structura si modul de abordare, vom regândi totul pentru un website unic.

Redesign parțial

Pentru companiile care au deja o identitate vizuală bine stabilită sau o funcționalitate foarte familiară clienților, schimbările majore nu sunt binevenite. Să luăm, spre exemplu, Facebook. Când Facebook a introdus timeline-ul, oricât de bine gândit ar fi fost el și oricât de obișnuit ni se pare acum, primele interacțiuni cu noua platformă au fost destul de dificile, stârnind astfel o revoltă printre utilizatori.

Ce trebuie luat în considerare când plănuiți un redesign?

* Definirea obiectivelor companiei.
* Publicul țintă. Cui vă adresați?
* Abordarea. Care este metoda de abordare potrivită pentru publicul țintă determinat anterior?
* Stabilirea structurii.
* Stabilirea elementelor generale de identitate. Unde este cazul, firește.
* Conținutul. Crearea strategiei de conținut bazată pe informațiile obținute la pașii anteriori.
* Design-ul / Development-ul.
* Optimizarea SEO

Sfat! În cazul în care aveți pagini bine poziționate în motoarele de căutare, încercați să păstrați URL-ul acestora intact, iar dacă nu se poate sau nu se dorește, redirecționați vechiul URL către cel nou cu atributul 301 (care semnifică mutarea permanentă).