Conținut video: Facebook mai puternic decât YouTube pentru brand-uri

Publicat de StraightAd, 9 ianuarie 2015

Atunci când vorbim despre conținut video, aproape din automatism ne gândim la YouTube. Și pe bună dreptate, din moment ce platforma a fost și este în continuare una dintre cele mai puternice în ceea ce privește acest tip de conținut. Cu toate acestea, în marketing, lucrurile au început să se schimbe anul trecut, iar brand-urile au migrat masiv în alt mediu. Este vorba de Facebook. Spre finele anului 2014, Facebook, aflat pe trend ascendent de ceva vreme, a reușit să se poziționeze deasupra de YouTube pe această nișă.

Un studiu recent făcut de cei de la socialbakers oferă rezultate pe cât de previzibile, pe atât de uimitoare. După ce specialiștii în online marketing au analizat 180.000 de clipuri de pe 20.000 de pagini de Facebook care aparțin fie unor branduri, fie unor companii media sau chiar unor celebrități, iată cum arată graficul share-ului pe/de pe cele mai cunoscute platforme:


Youtube vs Facebook

Motivul pentru care marketer-ii aleg să migreze și să detroneze platforma YouTube, care la începutul anului trecut era lider incontestabil, este unul foarte simplu. Facebook generează interacțiune, iar în sprijinul acestei afirmații putem spune că în decembrie, spre exemplu, 80% din toate interacțiunile legate de conținutul video au fost pe rețeaua lui Zuckerberg.

În orice caz, indiferent cât de tare i-ar deranja pe unii rularea automată a video-urilor de pe Facebook, acest feature sprijina puternic interacțiunea.